@ARTICLE{Brodacki_Dominik_Emisyjność_2018, author={Brodacki, Dominik and Polaszczyk, Jan}, volume={vol. 21}, number={No 1}, journal={Polityka Energetyczna - Energy Policy Journal}, howpublished={online}, year={2018}, publisher={Instytut Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią PAN}, abstract={Postęp technologiczny dotarł do miejsca, w którym niezwykle istotnym, a wręcz kluczowym elementem rynku globalnego jest rynek energetyczny. Zrównoważony rozwój i inteligentna, przemyślana dystrybucja zasobów naturalnych determinować będzie dostęp do energii, na którą popyt będzie jedynie wzrastał. Należy więc pochylić się nad podstawowym segmentem każdej gospodarki – transportem. Czy transformacja sektora transportu polegająca na odejściu od pojazdów napędzanych paliwami tradycyjnymi na rzecz samochodów elektrycznych jest prawidłowym kierunkiem rozwoju? W niniejszym artykule autorzy podejmują problematykę związaną z elektromobilnością jako czynnikiem rozwoju gospodarczego, pod kątem istotnych elementów strategii rozwoju elektromobilności Polski i Holandii, to jest w państwie, gdzie proces transformacji jest w zdecydowanie bardziej zaawansowanym stadium. Rozważania oparte są na aktualnych danych dotyczących poziomu wartości współczynnika emisyjności oraz założeniach i metodach realizacji celów ograniczenia emisji CO2 do atmosfery. Podkreślono także rolę niskoemisyjności w transporcie w kontekście kreowania popytu w sektorze, który bezpośrednio kształtować będzie wolumen sprzedaży pojazdów elektrycznych jako najbardziej ekologicznych.}, type={Artykuły / Articles}, title={Emisyjność dwutlenku węgla przez samochody elektryczne w kontekście strategicznych celów rozwoju elektromobilności w Polsce i Holandii}, URL={http://journals.pan.pl/Content/106904/PDF-MASTER/07-art-08-Brodacki-Polaszczyk.pdf}, keywords={elektromobilność, emisyjność, rozwój elektromobilności, Polska, Holandia}, }