@ARTICLE{Kola_Anna_M._Studia_2017, author={Kola, Anna M.}, volume={Tom 40}, journal={Rocznik Pedagogiczny}, howpublished={online}, year={2017}, publisher={Komitet Nauk Pedagogicznych PAN}, publisher={Instytut Technologii Eksploatacji-PIB}, abstract={Studia doktoranckie w Polsce zmieniają swoje rolę, formę i funkcje. Dzieje się to w sposób zinstytucjonalizowany, uzależniony od politycznych decyzji kolejnych ministrów nauki i szkolnictwa wyższego. Niekiedy są to zmiany powierzchowne, niewnikające w fi lozofi ę kształcenia, innym razem – jak zapowiada Minister Jarosław Gowin w kontekście nowej Ustawy 2.0 Prawo o szkolnictwie wyższym – reformy wprowadzane są rewolucyjnie. Artykuł analizuje propozycje projektów nowej ustawy, odwołując się zarówno do opinii Obywateli Nauki dotyczącej zaproponowanych rozwiązań i Obywatelskiego „Paktu dla Nauki”, będącego zbiorem rekomendacji zmian polskiej nauki, jak również do badań autorki tekstu, prowadzonych na potrzeby pracy doktorskiej pisanej pod kierunkiem prof. Zbigniewa Kwiecińskiego.}, type={Artykuły / Articles}, title={Studia doktoranckie w nowej odsłonie. Analiza zmian proponowanych w ramach Ustawy 2.0 Prawo o szkolnictwie wyższym}, URL={http://journals.pan.pl/Content/108286/PDF/KOLA%20-%20STUDIA%20DOKTORANCKIE%20W%20NOWEJ%20ODS%C5%81ONIE.pdf}, keywords={studia doktoranckie, studia III stopnia, Ustawa 2.0, Prawo o szkolnictwie wyższym, elitarność kształcenia, szkoły naukowe, Obywatele Nauki}, }