TY - JOUR N2 - W okresie międzywojennym powstawało wiele założeń szkolnych. Większość z nich charakteryzowała dbałość o zagospodarowanie ich otoczenia. Autorki przedstawiają na kilku przykładach zasady zagospodarowania terenów przy szkołach na przykładzie realizacji na Lubelszczyżnie. Większość z projektowanych otoczeń szkół już nie istnieje, albo jest bardzo zmieniona, co często wpływa negatywnie na rodzimy krajobraz wielu miejsc w Polsce. L1 - http://journals.pan.pl/Content/107124/PDF-MASTER/Przesmycka_3.pdf L2 - http://journals.pan.pl/Content/107124 PY - 2016 IS - No 4 KW - szkoły powszechne KW - otoczenie szkół KW - Lubelszczyzna A1 - Przesmycka, Elżbieta A1 - Miłkowska, Ewa PB - Oddział PAN w Lublinie DA - 2016 T1 - Zagospodarowanie otoczenia szkół powszechnych w dwudziestoleciu międzywojennym na przykładzie Lubelszczyzny UR - http://journals.pan.pl/dlibra/publication/edition/107124 T2 - Teka Komisji Architektury, Urbanistyki i Studiów Krajobrazowych ER -