Komitet Redakcyjny:
Maria Dudzikowa – redaktor naczelny
Sylwia Jaskulska –sekretarz
Mateusz Marciniak - członek Komitetu Redakcyjnego
Rada Naukowa:
Zbigniew Kwieciński (Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu), Tadeusz Lewowicki (Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie), Marian Nowak (Katolicki Uniwersytet Lubelski), Hein Retter (Uniwersytet Techniczny w Brunszwiku), Karel Rýdl (Uniwersytet w Pardubicach), Piotr Szybek (Uniwersytet w Lund)
Redaktorzy tematyczni:
Maria Czerepaniak- Walczak (pedagogika szkoły wyższej)
Dorota Klus – Stańska (dydaktyka)
Stefan M. Kwiatkowski (kształcenie zawodowe)
Jerzy Nikitorowicz (edukacja międzykulturowa)
Kazimierz Przyszczypkowski (polityka oświatowa)
Bogusław Śliwerski (teoria wychowania)
Recenzenci:
prof. UŚ, dr hab. Zenon Gajdzica, Uniwersytet Śląski w Katowicach (Wydział w Cieszynie)
prof. zw. dr hab. Henryka Kwiatkowska, Wyższa Szkoła Nauk Społecznych PEDAGOGIUM w Warszawie
prof. zw. dr hab. Mieczysław Malewski, Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu
prof. UAM, dr hab. Agnieszka Cybal-Michalska, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
prof. zw. dr hab. Stefan Mieszalski, Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie
ks. prof. CHAT, dr hab. Bogusław Milerski, Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie
prof. zw. dr hab. Bolesław Niemierko, Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni
prof. zw. dr hab. Eugenia Potulicka, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
prof. UMK, dr hab. Beata Przyborowska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
prof. zw. dr hab. Mirosław J. Szymański, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
prof. UW, dr hab. Anna Wiłkomirska, Uniwersytet Warszawski
dr hab. Monika Wiśniewska-Kin, Uniwersytet Łódzki
prof. UW dr hab. Małgorzata Żytko, Uniwersytet Warszawski
WSE UAM w Poznaniu
Pracowania Pedagogiki Szkolnej
ul. Szamarzewskiego 89
60-568 Poznań tel.(061) 829-22-27
rocznik.pedagogiczny@wp.pl
maria.dudzikowa@wp.pl
Zalecenia edytorskie
Prosimy o przyjęcie następującego schematu edycji tekstu:
Imię Nazwisko
Afiliacja
Tytuł: Times New Roman 12, bold.
Tekst podstawowy: czcionka Times New Roman 12, interlinia 1,5.
Cytowania: Przywoływane fragmenty tekstów źródłowych prosimy zaznaczać przez cudzysłów. Wypowiedzi osób badanych, analizowane wypowiedzi prasowe lub internetowe prosimy zaznaczać kursywą.
Przypisy: Dół strony, Times New Roman 10, interlinia 1. Tytuły cytowanych prac: kursywa. Np.
1 M. Mead, Kultura i tożsamość. Studium dystansu międzypokoleniowego, przeł. J. Hołówka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000, s. 3.
Bibliografia na końcu tekstu:
Dudzikowa M., Ku sprawstwu, współpracy i refleksyjności poprzez ich doświadczanie w edukacji szkolnej. Brunerowskie przesłanie w praktyce, [w:] Doświadczenia szkolne pierwszego rocznika reformy edukacji. Studium teoretyczno-empiryczne, red. M. Dudzikowa, R. Wawrzyniak-Beszterda, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010.
Śliwerski B., Wielopragmatyczność w ponowoczesnej myśli pedagogicznej, „Rocznik Pedagogiczny” 2008, t. 31.
Przy cytowaniach źródeł internetowych prosimy o podanie daty dostępu:
[dostęp: dd.mm.rrrr]
Warunkiem opublikowania tekstu jest przekazanie redakcji krótkiego streszczenia w języku angielskim wraz z przetłumaczonym tytułem i słowami kluczowymi według wzoru:
Author(s):
Title:
Keywords:
Discipline:
Language:
Document type:
Publication order reference:
Abstract:
Prosimy także o krótkie streszczenie i słowa kluczowe w języku polskim.
Informujemy, że streszczenia artykułów zamieszczamy na stronie internetowej pisma oraz w bazie internetowej CEJSH.