[1] P. Topol, ”Metody i narzędzia kształcenia zdalnego w polskich uczelniach w czasie pandemii COVID-19 – Część 1, Dyskusja 2020.”
Studia Edukacyjne (58), 2020, pp. 69-83. DOI:
10.14746/se.2020.58.4 [2] M. W. Romaniuk and J. Łukasiewicz-Wieleba, ”Zdalna edukacja kryzysowa w APS w okresie pandemii COVID-19.” 2020, Warszawa, DOI:
10.13140/RG.2.2.18059.52006.
[3] M. W. Romaniuk, J. Łukasiewicz-Wieleba and S. Kohut, ”Nauczyciele akademiccy wobec kryzysowej edukacji zdalnej.”
E-Mentor, 5 (87), 2020, pp. 15-26, DOI:
10.15219/em87.1489.
[4] A. Karwińska and M. Karwiński, ”Zdalna edukacja uniwersytecka w czasach pandemii: wyzwania i reakcje: komunikat z badań sondażowych.”
Kultura i Rozwój, (7), 2019, pp. 215-243.
[5] B. Jankowiak and S. Jaskulska, ”Dobrostan nauczycieli i nauczycielek a ich postawy wobec kształcenia na odległość w czasie pandemii COVID-19.”
Przegląd Pedagogiczny, (1), 2020, pp. 219-232.
[6] P. Topol, ”Metody i narzędzia kształcenia zdalnego w polskich uczelniach w czasie pandemii COVID-19 – Część 2, Dyskusja 2020.”
Studia Edukacyjne, (59), 2020, pp. 103-117. DOI:
10.14746/se.2020.59.8 [7] M. W. Romaniuk and J. Łukasiewicz-Wieleba, ”Crisis Remote Education at The Maria Grzegorzewska University During Social Isolation in the Opinions of Students.”
International Journal of Electronics and Telecommunications, 66 (4), 2020, pp. 807-812, DOI:
10.24425/ijet.2020.135675.
[8] P. Długosz, ”Raport z II etapu badań studentów UP. Opinia na temat zdalnego nauczania i samopoczucia psychicznego.”, 2020.
[9] P. Długosz and G. Foryś, ”Zdalne nauczanie na Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z perspektywy studentów i wykładowców.”, 2020.
[10] L. Mishra, T. Gupta and A. Shree, ”Online teaching-learning in higher education during lockdown period of COVID-19 pandemic.”
International Journal of Educational Research Open, 1, 2020, 100012. DOI:
10.1016/j.ijedro.2020.100012 [11] W. Bao, “COVID‐19 and online teaching in higher education: A case study of Peking University.”
Human Behavior and Emerging Technologies, 2 (2), 2020, pp. 113-115, DOI:
10.1002/hbe2.191 [12] D. Salto, “COVID-19 and Higher Education in Latin America: Challenges and possibilities in the transition to online education.”
eLearn, 2020 (9). DOI:
10.1145/3424971.3421751 [13] J. Crawford, K. Butler-Henderson, J. Rudolph, B. Malkawi, M. Glowatz, R. Burton, P. Magni and S. Lam, ”COVID-19: 20 countries' higher education intra-period digital pedagogy responses.”
Journal of Applied Learning & Teaching, 3 (1), 2020, pp. 1-20. DOI:
10.37074/jalt.2020.3.1.7 [14] G. Marinoni, H. Van’t Land and T. Jensen, “The impact of Covid-19 on higher education around the world. IAU Global Survey Report.”, 2020
[15] M.W. Romaniuk and J. Łukasiewicz-Wieleba, ”Crisis Remote Education at The Maria Grzegorzewska University During Social Isolation in the Opinions of Academic Teachers.”
International Journal of Electronics and Telecommunications 66 (4), 2020, pp. 801-806, DOI:
10.24425/ijet.2020.135673.
[16] M. W. Romaniuk, “E-learning in College on the Example of Academy of Special Education.”
International Journal of Electronics and Telecommunications, 61 (1), 2015, pp. 25-29, DOI:
10.1515/eletel-2015-0003.
[17] C. Sánchez-Cruzado, R. Santiago Campión and M. T. Sánchez-Compaña, ”Teacher Digital Literacy: The Indisputable Challenge after COVID-19.”
Sustainability, 13 (4), 2021, 1858. DOI:
10.3390/su13041858 [18] W. Cellary, ”Edukacja w świetle pandemii.” In: Nauczanie po pandemii. Nowe pytania czy nowe odpowiedzi na stare pytania? Warszawa: Instytut Problemów Współczesnej Cywilizacji im. Marka Dietricha LXXII, 2020, pp. 15-23.
[19] M. W. Romaniuk, “Digital Competences of Maria Grzegorzewska Academy of Special Education Students – Method and Results of a Survey.”
International Journal of Electronics and Telecommunications, 61 (3), 2015, pp. 267-272, DOI:
10.1515/eletel-2015-0035.
[20] P. Du Preez and L. Le Grange, “The COVID-19 pandemic, online teaching/learning, the digital divide and epistemological access.” In: Re-thinking the Humanities Curriculum in the Time of COVID-19, L. Ramrathan, N. Ndimande-Hlongwa, N. Mkhize, J. A. Smit, Ed. Durban: CSSALL Publishers, 2020, pp. 90-106.
[21] K. Bertol, ”Nihil novi sub sole? Stare pytania. Jakie odpowiedzi?” In: Nauczanie po pandemii. Nowe pytania czy nowe odpowiedzi na stare pytania? Warszawa: Instytut Problemów Współczesnej Cywilizacji im. Marka Dietricha LXXII, 2020, s. 9-13.
[22] F. R. A. Ahmed, T. E. Ahmed, R. A. Saeed, H. Alhumyani, S. Abdel-Khalek, H. Abu-Zinadah, “Analysis and Challenges of Robust E-Exams Performance under COVID-19.”
Results in Physics, 2021, 103987.
[23] T. M. Clark, C. S. Callam, N. M. Paul, M. W. Stoltzfus and D. Turner, “Testing in the time of COVID-19: A sudden transition to unproctored online exams.”
Journal of Chemical Education, 97 (9), 2020, pp. 3413-3417.
[24] A. Kraśniewski, ”O jakości kształcenia w czasach COVID-19: stare odpowiedzi na nowe pytania?” In: Nauczanie po pandemii. Nowe pytania czy nowe odpowiedzi na stare pytania? Warszawa: Instytut Problemów Współczesnej Cywilizacji im. Marka Dietricha LXXII, 2020, s. 39-50.
[25] C. Rapanta, L. Botturi, P. Goodyear, L. Guàrdia and M. Koole, “Online university teaching during and after the Covid-19 crisis: Refocusing teacher presence and learning activity.”
Postdigital Science and Education, 2 (3), 2020, pp. 923-945.
[26] G. Penkowska, “Polski e-learning w opiniach ekspertów (cz. II).”
E-mentor, 4 (21), 2007, pp. 39-38.
[27] A. Elzainy, A. El Sadik and W. Al Abdulmonem, ”Experience of e-learning and online assessment during the COVID-19 pandemic at the College of Medicine, Qassim University.”
Journal of Taibah University Medical Sciences, 15 (6), 2020, pp. 456-462.