Search results

Filters

  • Journals
  • Authors
  • Keywords
  • Date
  • Type

Search results

Number of results: 5
items per page: 25 50 75
Sort by:
Download PDF Download RIS Download Bibtex

Abstract

Identity, reputation, the system of values, experience, and relations with institutions are only some of the elements making up the brand of the Polish Academy of Sciences
Go to article

Authors and Affiliations

Iwona Hofman
1

  1. Institute of Social Communication and Media Science, Maria Curie-Skłodowska University in Lublin
Download PDF Download RIS Download Bibtex

Abstract

Who and what makes the Polish Academy of Sciences the autonomous institution that it is? The answer: people, institutions, and ideals.
Go to article

Authors and Affiliations

Iwona Hofman
1

  1. Institute of Social Communication and Media Science, Maria Curie-Skłodowska University in Lublin
Download PDF Download RIS Download Bibtex

Abstract

Kto i co buduje podmiotowość Polskiej Akademii Nauk? Są to ludzie, instytucje i ideały.
Go to article

Authors and Affiliations

Iwona Hofman
1 2 3
ORCID: ORCID

  1. Instytut Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  2. Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej
  3. Komitet Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach PAN
Download PDF Download RIS Download Bibtex

Abstract

Tożsamość, reputacja, system wartości, doświadczenie, relacje z instytucjami to tylko niektóre elementy budujące markę Polskiej Akademii Nauk.
Go to article

Authors and Affiliations

Iwona Hofman
1 2 3
ORCID: ORCID

  1. Instytut Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  2. Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej
  3. Komitet Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach PAN
Download PDF Download RIS Download Bibtex

Abstract

This article is an attempt to assess the role of arts- and-culture journalism and literature published in Jerzy Giedryc's Kultura as a vehicle of the political programmes espoused by the authors who could be regarded as the magazine's inner circle. An analysis of 637 issues of the monthly, generally known as Paryska Kultura, as it was published from 1947 until 2000 by the Instytut Literacki in Paris, shows that c. 65% of its East and/versus West themed content deals with history and culture, i.e. 1174 items of this kind feature Ukraine, Lithuania and Belarus, and 663 items focus on Germany.
Go to article

Authors and Affiliations

Iwona Hofman
1
ORCID: ORCID

  1. Instytut Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej

This page uses 'cookies'. Learn more