Wyniki wyszukiwania

Filtruj wyniki

  • Czasopisma
  • Autorzy
  • Słowa kluczowe
  • Data
  • Typ

Wyniki wyszukiwania

Wyników: 8
Wyników na stronie: 25 50 75
Sortuj wg:

Abstrakt

Przedstawiono dane o występowaniu pierwiastków śladowych w węglu kamiennym i zakres stężeń spotykany w różnych zagłębiach węglowych. Omówiono pochodzenie pierwiastków śladowych w węglu, sposób ich nagromadzenia, powiązanie z organiczną i nieorganiczną substancją węglową, a także ich zachowanie podczas procesu spalania. Ze względu na istotny udział pyłu ze spalania węgla w pyle zawieszonym, występowanie w nim pierwiastków śladowych pochodzenia węglowego powinno być brane pod uwagę przy ocenie szkodliwego oddziaływania źródeł, w których spalany jest węgiel. Przystępując do badań w tym zakresie dokonano szacunku emisji 15 pierwiastków śladowych (Ag, As, Ba, Be, Cd, Co, Cr, Cu, Mn, Mo, Ni, Pb, V, Zn, Hg) z różnych typów palenisk węglowych, posługując się opracowanymi wcześniej wskaźnikami emisji.
Przejdź do artykułu

Autorzy i Afiliacje

Joanna Staisz
Anna Pasoń-Konieczyńska
Jan Konieczyński

Abstrakt

Paper brings a description of free motion of particles suspended in the atmospheric air and being under action of the gravitational field together with additional accelerations caused by their relative motion. Theoretical part of the paper presents physical background of the particles motion within rotating channels together with the simplified method allowing to determine efficiency of the dust separator. Experimental part of the paper describes the test stand layout together with details of the dust separator design and its principles of action. In the closing part final conclusions and suggested practical applications of the devices under investigation are presented.
Przejdź do artykułu

Autorzy i Afiliacje

Tadeusz Knap

Abstrakt

W pracy scharakteryzowano metodę szacowania wielkości obszarów zasilania radonem ujęć podziemnych wód radonowych. Jako przykładowe wybrano ujęcia wód radonowych i szczaw radonowych Lądka Zdroju, Świeradowa Zdroju i Kowar. W wyniku przeprowadzonych obliczeń wykazano, że objętość skał zasilających radonem wody podziemne poszczególnych ujęć waha się w granicach od kilkunastu do kilkuset tysięcy metrów sześciennych. Po uwzględnieniu głębokości strefy nasycania tych wód radonem obszar zasilania ujęć tym gazem ma powierzchnię od kilkuset do kilku tysięcy metrów kwadratowych. Największymi obszarami zasilania radonem-222 charakteryzują się ujęcia o najwyższej wydajności, najmniejszymi zaś ujęcia o niewielkich wydajnościach, a zwłaszcza ujęcia mieszaniny wód podziemnych, z których tylko jedna składowa dostarcza znacznych ilości radonu-222. Obszary zasilania wód podziemnych, w których rozpuszcza się radon, leżą z reguły w znacznej odległości od ujęć i nie pokrywają się z obszarami zasilania ujęć tych wód w radon-222. Obecnie istotne wydaje się niewielkie rozszerzenie istniejących stref bezpośredniej ochrony ujęć, które to strefy w zupełności zabezpieczyłyby zasoby radonu-222 poprzez ochronę naturalnej porowatości efektywnej skał w obszarze zasilania ujęć tym gazem.
Przejdź do artykułu

Autorzy i Afiliacje

Tadeusz Andrzej Przylibski

Abstrakt

Oznaczono całkowitą zawartość ołowiu w glebie z terenu wytwórni akumulatorów oraz przeprowadzono analizę specjacyjną metodą sekwencyjnej ekstrakcji wg Rudda. Stwierdzono, że ołów występuje głównie w mało ruchliwej, ale potencjalnie dostępnej dla roślin, formie związanej organicznie oraz umiarkowanie ruchliwej formie węglanowej. Przeprowadzono ekstrakcję ołowiu z gleby przy użyciu soli sodowej kwasu etylenodiaminatetraoctowego oraz wodorotlenku sodu, a także próby jego elektrochemicznego wydzielenia z roztworów ługujących. Ekstrakcja roztworem Na2-EDTA umożliwia usunięcie 86% ołowiu z gleby, jednak roztwór po elektrochemicznym wydzieleniu Pb ma znacznie mniejszą zdolność ponownego ługowania Ekstrakcja roztworem NaOH daje gorsze wyniki, umożliwia mianowicie usunięcie 70% ołowiu z gleby, ale roztwór po elektrochemicznym wydzieleniu Pb zachowuje większą zdolność ponownego ługowania.
Przejdź do artykułu

Autorzy i Afiliacje

Teofil Korolewicz
Marian Turek
ORCID: ORCID
Jerzy Ciba
Pobierz PDF Pobierz RIS Pobierz Bibtex

Abstrakt

Human motion is required in many simulation models. However, generating such a motion is quite complex and in industrial simulation cases represents an overhead that often cannot be accepted. There are several common file formats that are used nowadays for saving motion data that can be used in gaming engines or 3D editing software. Using such motion sets still requires considerable effort in creating logic for motion playing, blending, and associated object manipulation in the scene. Additionally, every action needs to be described with the motion designed for the target scene environment. This is where the Motion Model Units (MMU) concept was created. Motion Model Units represent a new way of transferring human motion data together with logic and scene manipulation capabilities between motion vendors and simulation platforms. The MMU is a compact software bundle packed in a standardized way, provides machine-readable capabilities and interface description that makes it interchangeable, and is adaptable to the scene. Moreover, it is designed to represent common actions in a task-oriented way, which allows simplifying the scenario creation to a definition of tasks and their timing. The underlying Motion Model Interface (MMI) has become an open standard and is currently usable in MOSIM framework, which provides the implementation of the standard for the Unity gaming engine and works on implementation for the Unreal Engine are under way. This paper presents two implementation examples for the MMU using direct C# programming, and using C# for Unity and MOSIM MMU generator as a helping tool. The key points required to build a working MMU are presented accompanied by an open-source code that is available for download and experimenting.
Przejdź do artykułu

Bibliografia

[1] Manufacturing statistics – NACE Rev. 2. https://ec.europa.eu/eurostat/ statistics-explained/index.php? title=Manufacturing_statistics_-_NACE_ Rev._2&oldid=502915. 2021-03-04.
[2] D. Sabadka, V. Molnar, and G. Fedorko. Shortening of life cycle and complexity impact on the automotive industry. TEM Journal, 8(4):1295–1301, 2019. doi: 10.18421/TEM84-27.
[3] J. Ajaefobi and R. Weston. Modelling human systems in support of process engineering. In G. Zülch, H. Jagdev, and P. Stock, editors, Integrating Human Aspects in Production Management. IFIP International Conference for Information Processing, volume 160, pages 3–16, Boston, MA, 2005. Springer US. doi: 10.1007/0-387-23078-5_1.
[4] D. Lämkull, L. Hanson, and R. Örtengren. A comparative study of digital human modelling simulation results and their outcomes in reality: A case study within manual assembly of automobiles. International Journal of Industrial Ergonomics, 39(2):428–441, 2009. doi: 10.1016/j.ergon.2008.10.005.
[5] D. B. Chaffin, C. Nelson, et al. Digital Human Modeling for Vehicle and Workplace Design. Society of Automotive Engineers Warrendale, PA, USA, 2001.
[6] H.O. Demirel and V.G. Duffy. Applications of digital human modeling in industry. In V.G. Duffy, editor, Digital Human Modeling, pages 824–832. Springer, 2007. doi: 10.1007/978-3- 540-73321-8_93.
[7] A. Naumann and M. Rötting. Digital human modeling for design and evaluation of humanmachine systems. MMI Interaktiv, 12:27–35, 2007.
[8] V. Duffy. Handbook of Digital Human Modelling: Research for Applied ergonomics and Human Factors Engineering. CRC Press, 2008. doi: 10.1201/9781420063523.
[9] C.B. Phillips and N.I. Badler. JACK: A toolkit for manipulating articulated figures. In Proceedings of the 1st Annual ACM SIGGRAPH Symposium on User Interface Software, UIST ’88, page 221–229, New York, NY, USA, 1988. doi: 10.1145/62402.62436.
[10] R. Gilbert, R. Carrier, J. Schiettekatte, C. Fortin, B. Dechamplain, H.N. Cheng, A. Savard, C. Benoit, and M. Lachapelle. SAFEWORK: Software to analyse and design workplaces. In G.R. McMillan et al., editors, Applications of Human Performance Models to System Design, pages 389–396. Springer, 1989. doi: 10.1007/978-1-4757-9244-7_28.
[11] K. Abdel-Malek, J. Yang, J. H. Kim, T. Marler, S. Beck, C. Swan, L. Frey-Law, A. Mathai, C. Murphy, S. Rahmatallah, and J. Arora. Development of the virtual-human santostm. In V.G. Duffy, editor, Digital Human Modeling, pages 490–499. Springer, 2007. doi: 10.1007/978-3- 540-73321-8_57.
[12] MSCAdams software. https://www.mscsoftware.com/product/adams. Accessed: 2021- 03-22.
[13] S.L. Delp, F.C. Anderson, A.S. Arnold, P. Loan, A. Habib, C. T. John, E. Guendelman, and D. G. Thelen. OpenSim: open-source software to create and analyze dynamic simulations of movement. IEEE Transactions on Biomedical Engineering, 54(11):1940–1950, 2007. doi: 10.1109/TBME.2007.901024.
[14] P.-B. Wieber, F. Billet, L. Boissieux, and R. Pissard-Gibollet. The humans toolbox, a homogenous framework for motion capture, analysis and simulation. In International Symposium on the 3D Analysis of Human Movement, 2006.
[15] H.-J. Wirsching. Human solutions RAMSIS. In S. Scataglini and G. Paul, editors, DHM and Posturography, pages 49–55.Academic Press, 2019.doi: 10.1016/B978-0-12-816713-7.00004-0.
[16] M. Hovanec, P. Korba, and M. Solc. TECNOMATIX for successful application in the area of simulation manufacturing and ergonomics. In 1 5th International SGEM Geoconference on Informatics, Albena, Bulgaria, 2015.
[17] J. Rasmussen. The AnyBody modeling system. In S. Scataglini and G. Paul, editors, DHM and Posturography, pages 85–96. Academic Press, 2019. doi: 10.1016/B978-0-12-816713- 7.00008-8.
[18] Simcenter Madymo. https://www.plm.automation.siemens.com/global/en/ products/simcenter/madymo.html. Accessed: 2022-04-07.
[19] F. Gaisbauer, P. Agethen, M. Otto, T. Bär, J. Sues, and E. Rukzio. Presenting a modular framework for a holistic simulation of manual assembly tasks. Procedia CIRP, 72:768–773, 2018. doi: 10.1016/j.procir.2018.03.281.
[20] FMI standard. https://fmi-standard.org/. Accessed: 2021-03-22.
[21] Unity. https://unity.com/. Accessed: 2021-03-22.
[22] Unreal engine. https://www.unrealengine.com/en-US/. Accessed: 2021-03-22.
[23] F. Gaisbauer, E. Lampen, P. Agethen, and E. Rukzio. Combining heterogeneous digital human simulations: presenting a novel co-simulation approach for incorporating different character animation technologies. The Visual Computer, 37:717–734, 2020. doi: 10.1007/s00371-020- 01792-x.
[24] MOSIM. https://mosim.eu. Accessed: 2021-03-22.
[25] A. Safonova, J.K. Hodgins, and N.S. Pollard. Synthesizing physically realistic human motion in low-dimensional, behavior-specific spaces. ACM Transactions on Graphics, 23(3):514–521, 2004. doi: 10.1145/1186562.1015754.
[26] K. Rakowski. Learning Apache Thrift. Packt Publishing Ltd, 2015.
[27] M. Sporny, D. Longley, G. Kellogg, M. Lanthaler, and N. Lindström. JSON-LD 1.0. W3C recommendation, 16:41, 2014.
[28] MOSIM download section. https://mosim.eu/download.php. Accessed: 2021-03-22.
[29] K. Pietroszek, P. Pham, S. Rose, L. Tahai, I. Humer, and C. Eckhardt. Real-time avatar animation synthesis from coarse motion input. In Proceedings of the 23rd ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology, Gothenburg, Sweden, 2017. doi: 10.1145/3139131.3141223.
[30] RFC CSV file specification. https://tools.ietf.org/html/rfc4180. Accessed: 2021- 03-29.
Przejdź do artykułu

Autorzy i Afiliacje

Adam Kłodowski
1
Ilya Kurinov
1
Grzegorz Orzechowski
1
Aki Mikkola
1

  1. Department of Mechanical Engineering, LUT University, Lappeenranta, Finland

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji