Wyniki wyszukiwania

Filtruj wyniki

  • Czasopisma
  • Autorzy
  • Słowa kluczowe
  • Data
  • Typ

Wyniki wyszukiwania

Wyników: 4
Wyników na stronie: 25 50 75
Sortuj wg:

Abstrakt

Celem niniejszej publikacji jest zwięzłe przedstawienie uwarunkowań faktycznych, jakie kształtują obecnie praktykę zawierania i wykonywania umowy transportu multimodalnego w Polsce. Przedmiotem zainteresowania autora jest w szczególności pytanie, jak uczestnicy obrotu kształtują swoje stosunki prawne związane z transportem multimodalnym, jaka jest ich świadomość w tym zakresie i jakie z tego wynikają konsekwencje. Doktrynalny aspekt umowy transportu multimodalnego jest uwzględniony w takim zakresie, w jakim jest to niezbędne z punktu widzenia analizy najczęściej spotykanych stanów faktycznych. Z uwagi na charakter publikacji sposób przedstawienia przez autora wybranych z materii badawczej zagadnień jest maksymalnie syntetyczny.

Przejdź do artykułu

Autorzy i Afiliacje

Krzysztof Kochanowski

Abstrakt

W początkach rozwoju pandemii uwagę opinii publicznej na całym świecie przyciągnęły tragiczne wydarzenia na pokładach statków wycieczkowych, gdzie dochodziło do licznych zakażeń wirusem COVID-19. Przypadki rozprzestrzeniania się chorób zakaźnych na statkach pasażerskich występowały jednak już wcześniej. Poniższy artykuł ma na celu zapoznanie czytelnika z orzecznictwem sądów brytyjskich w sprawie odpowiedzialności przewoźnika morskiego za szkody pasażerskie spowodowane zakażeniem norowirusem na pokładzie statków wycieczkowych. Czytelnik zapoznany zostanie także z sytuacją prawną poszkodowanych pasażerów na gruncie prawa amerykańskiego.
Przejdź do artykułu

Autorzy i Afiliacje

Zuzanna Pepłowska-Dąbrowska
1

  1. Katedra Prawa Handlowego i Morskiego, Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu

Abstrakt

Konosament jest jednym z najważniejszych dokumentów przewozowych w handlowym obrocie morskim. Ze względu na pewne cechy umowności, które przejawia, bywa on błędnie utożsamiany z umową przewozu ładunku drogą morską. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie takich cech konosamentu, które wykluczają zrównanie tego dokumentu z umową przewozu ładunku drogą morską. Konosament nie jest umową, a jednostronnym oświadczeniem woli przewoźnika, w którym przewoźnik potwierdza przyjęcie ładunku na statek i zobowiązuje się do jego wydania legitymowanemu odbiorcy w porcie przeznaczenia. Konosament jest dokumentem przewozowym na ładunek i to-warowym papierem wartościowym. Z tego też względu o konosamencie nie można także powiedzieć, że jest jedynie dowodem zawarcia umowy przewozu ładunku drogą morską.
Przejdź do artykułu

Autorzy i Afiliacje

Marta Galewska
1

  1. Wydział Prawa i Administracji UG

Abstrakt

A numerical model of the high-speed train carriage fire is established in this study. The influence of ceilings, sidewalls, luggage racks, seats, and floors on the heat release rate (HRR) of the high-speed train is studied by numerical methods. The results indicate that the heat release rate per unit area (HRRPUA) of ceiling and seat material dramatically influences the peak HRR and the time to peak HRR of train carriage fire. When the peak HRRPUA of interior ceiling material 1 decreases from 326 to 110 kW/m2, the peak HRR of the high-speed train fire decreases from 36.4 to 16.5 MW, with a reduction ratio of 54.7%. When seat materials with low HRRPUA are used, the peak HRR reduction ratio is 44.8%. The HRRPUA of the sidewall, luggage rack, and floor materials has little effect on the peak HRR of the carriage fire. However, the non-combustible luggage rack can delay the time when the HRR reaches its peak.
Przejdź do artykułu

Autorzy i Afiliacje

Yuanlong Zhou
1
Haiquan Bi
2
Honglin Wang
2

  1. University of Science and Technology of China, State Key Laboratory of Fire Science, Hefei, Anhui 230026, China
  2. Southwest Jiaotong University, School of Mechanical Engineering, Chengdu 610031, China

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji