@ARTICLE{Pepłowska-Dąbrowska_Zuzanna_Statki_2019, author={Pepłowska-Dąbrowska, Zuzanna}, volume={No XXXVII}, pages={33-44}, journal={Prawo Morskie}, howpublished={online}, year={2019}, publisher={Oddział PAN w Gdańsku}, abstract={Prawo morskie stoi wobec nowych wyzwań spowodowanych pojawieniem się statków autonomicznych, zwanych również bezzałogowymi. Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii pojawiają się nowe ryzyka, podczas gdy dawne ulegają marginalizacji. Poniższy artykuł proponuje możliwe scenariusze rozwoju regulacji prawnej dotyczącej statków autonomicznych. Jego druga część poświęcona jest analizie postanowień konwencji IMO o odpowiedzialności cywilnej i ich zastosowania do statków bezzałogowych na przykładzie CLC.}, type={Artykuły / Articles}, title={Statki bezzałogowe na horyzoncie prawa morskiego. Przykład konwencji o odpowiedzialności cywilnej za szkody spowodowane zanieczyszczeniem olejami}, URL={http://journals.pan.pl/Content/114714/PDF/PM%20t.37-5Pep%C5%82owska-D%C4%85browska.pdf}, doi={10.24425/pm.2019.131320}, keywords={statki autonomiczne, statki bezzałogowe, konwencje o odpowiedzialności cywilnej, CLC, sztuczna inteligencja, produkt niebezpieczny}, }