Details
Title
„Punktoza” i „grantoza” dwa lata po ewaluacji, osiemdziesiąt lat po MertonieJournal title
Studia SocjologiczneYearbook
2024Issue
No 3Authors
Affiliation
Łuczaj, Kamil : Uniwersytet ŁódzkiDivisions of PAS
Nauki Humanistyczne i SpołeczneCoverage
171-187Publisher
Instytut Filozofii i Socjologii PAN ; Komitet Socjologii PAN ; Wydział Socjologii UWBibliography
- Anderson, M., Ronning, E., DeVries, R., Martinson, B. (2010). Extending the Mertonian Norms: Scientists’ Subscription to Norms of Research. The Journal of Higher Education, 81, 366–393.
- Barlösius, E. (2010). „Klasycy w złotych ramach”. Przyczynek do socjologii klasyków (s. 5–30). (G. Sowinski, tłum.). W: A. Manterys i J. Mucha, red., Nowe perspektywy teorii socjologicznej. Nomos.
- Bieliński, J., Tomczyńska, A. (2019). The Ethos of Science in Contemporary Poland. Minerva, 1, 151–173. https://doi/org/10.1007/s11024-018-9365-1
- Bloch, N. (2023). Is a Woman a Better Refugee Than a Man? Gender Representations of Refugees in the Polish Public Debate. Studia Migracyjne – Przegląd Polonijny, 3(189), 39–56. https://doi/org./10.4467/25444972SMPP.23.028.19143
- Bourdieu, P. (1984/1990). Homo Academicus. Polity Press.
- Burawoy, M. (2010). O socjologię publiczną. Przemówienie prezydenckie z 2004 roku, (s. 525–562). (A. Dziuban, tłum.). W: A. Manterys i J. Mucha, red., Nowe perspektywy teorii socjologicznej. Nomos.
- Connell, R., Pearse, R., Collyer, F., Marcelo Maia, J., Morrell, R. (2018). Negotiating with the North: How Southern-tier intellectual workers deal with the global economy of knowledge. The Sociological Review, 66, 1, 41–57. https://doi/org./10.1177/0038026117705038
- Costa, C. (2018). Digital Scholars: A Feeling for the Academic Game. W: Y.Taylor i K. Lahad, red., Feeling Academic in the Neoliberal University (s. 345–368). Palgrave Macmillan.
- Davidson, D. (1992). Prawda i znaczenie (s. 3–32). (J. Gryz, tłum.). W: D. Davidson, Eseje o prawdzie, języku i umyśle. WN PWN.
- Gardulska, A. (2024). „Nie mamy listy czasopism ani punktów za publikacje”. Jak się pracuje na uczelni, która wypisała się z rankingów. https://wyborcza.pl/7,75398,30899613,nie-mamy-listy-czasopism-ani-punktow-za-publikacje-jak--sie.html. Dostęp: 22.04.2024.
- Golińska-Pilarek, J. (2024). W grantowym gabinecie luster (cz. II). Forum Akademickie, dostępny: https://forumakademickie.pl/sprawy-nauki/w-grantowym-gabinecie-luster-cz-ii/ Dostęp: 24.04.2024.
- Furness, Z. (2012). Attempted Education and Righteous Accusations: An Introduction to Punkademics (s. 4–24). W: Z. Furness, Punkademics. The Basement Show in the Ivory Tower. Minor Compositions.
- Hosseini, M., Senabre Hidalgo, E., Horbach, S., Güttinger, S., Penders, B. (2022). Messing with Merton: The intersection between open science practices and Mertonian values. Accountability in Research, 1–28. https://doi/org./10.1080/08989621.2022.2141625
- Kahn-Egan, S. (1998). Pedagogy Pissed: Punk Pedagogy in the First-Year Writing Classroom. College Composition and Communication, 49, 1, 99–104.
- Kosmulski, M. (2022). MDPI a sprawa polska. Forum Akademickie, https://miesiecznik.forumakademickie.pl/czasopisma/fa-5-2022/mdpi-a-sprawa-polska%e2%80%a9/ Dostęp: 22.04.2024.
- Krępa, M., Judzińska, N. (2023). Production of the Crisis: Discourses on the Polish-Belarusian Border. Studia Migracyjne – Przegląd Polonijny, 3, 9–14. https://doi/org./10.4467/25444972SMPP.23.033.19301
- Kulczycki, E., Guns, R., Pölönen, J., Engels, T.C.E., Rozkosz, E.A., Zuccala, A.A., Bruun, K., Eskola, O., Istenič Starčič, A., Petr, M., Sivertsen, G. (2020). Multilingual publishing in the social sciences and humanities: A seven-country European study. The Journal of the Association for Information Science and Technology, 71, 1371–1385.
- Kulikowski, K. (2024). Negatywne oddziaływanie polityki ewaluacji jednostek naukowych na jakość polskiej nauki. Perspektywa Mertonowskiego etosu naukowego. Studia Socjologiczne, 1, 55–79. https://doi/org./10.24425/sts.2024.149316
- Merton, R. (1942). A Note on Science and Democracy. Journal of Legal and Political Sociology, 1: 115–126.
- Merton, R. (1973). The Sociology of Science: Theoretical and empirical investigations. University of Chicago Press.
- Merton, R. (2002). Teoria socjologiczna i struktura społeczna. (E. Morawska i J. Wertenstein-Żuławski, tłum.). WN PWN.
- Mulkay, M. (1976). Norms and ideology in science. Social Science Information, 15, 637–656.
- Ossowski, S. (1967). Dzieła, t. 3. PWN.
- Parkinson, T. (2017). Being Punk in Higher Education: Subcultural Strategies for Academic Practice (s. 173–190). W: G.D. Smith, M. Dines, T. Parkinson, red. Punk Pedagogies. Music, Culture and Learning. Routledge.
- Paruzel-Czachura, M., Baran, L., Spendel, Z. (2021). Publish or be ethical? Publishing pressure and scientific misconduct in research. Research Ethics, 17, 3, 375–397. https://doi/org./10.1177/1747016120980562
- Rodriguez Medina, L. (2013). Centers and Peripheries in Knowledge Production. Routledge.
- Santos, T., Guerra, P. (2017). From Punk Ethics to the Pedagogy of the Bad Kids: Core Values and Social Liberation (s. 210–224). W: G.D. Smith, M. Dines, T. Parkinson, red. Punk Pedagogies. Music, Culture and Learning. Routledge.
- Sztompka, P. (2007). Trust in science: Robert K. Merton’s inspirations. Journal of Classical Sociology, 7, 2, 211–220. https://doi/org./10.1177/1468795X07078038
- Schütz, A. (2008). O wielości światów. Szkice z socjologii fenomenologicznej. (B. Jabłońska, tłum.). Nomos.
- Wroński, M. (2021). Jak zapełnić sloty. Forum Akademickie, https://miesiecznik.forumakademickie.pl/czasopisma/fa-2-2021/jak-zapelnic-sloty%E2%80%A9/ Dostęp: 26.04.2024.
- Zuckerman, H. (1988). The Sociology of Science (s. 511–574). W: N.J. Smelser, red., Handbook of Sociology. Sage.